Guilty pleasures

Nu we toch bezig zijn. Er bestond al lang geen twijfel meer over hoe ik telkens opnieuw als een blok val voor all things Spanish. Enrique hier is daar geen uitzondering op – net als Shakira was hij ooit de perfecte easy listening om mijn Spaanse kennis wat op te krikken. Sindsdien altijd een guilty pleasure gebleven. Maar ik laat er mij zelden of nooit op betrappen ook in het Engels te luisteren – de liedjes die ik graag hoor zijn van zulk beggybeggy niveau dat ze alleen in het Spaans acceptabel zijn. Ik kan dat niet verklaren, maar ik heb een hoger tolerantieniveau voor dat soort dingen in het Spaans. Wat zeg ik, ik smelt gewoon waar ik als rechtgeaarde rock-aficionada gillend zou weglopen mocht ik hetzelfde horen in het Nederlands en/of Engels. Versta mij niet verkeerd, ook in het Spaans (en het Portugees) heb ik mijn grenzen – zo heb ik het nog steeds niet voor Iglesias Sr, bijvoorbeeld. Of Alejandro Sanz, om maar iets te zeggen. De grenzen liggen gewoon wat verder. Kan ik er aan doen dat ik dat simpelweg zo’n schone taal(en) vind? J’assume.

Conclusie: Spaans kan ik al niet weerstaan, maar gooi er nog eens Portugees bovenop en ik smelt helemaal. Het croonergehalte ten spijt, maar wanneer er sprake is van portunhol kan er helemaal niets meer baten. Deze zomer dus ook wel te horen door het open raam van mijn auto – ook dat wordt hier een constante.

Learning how to love me, pt. XXX

Learning how to love me, pt. XXX

Geef een reactie

