Songbird pt. II

I Am the Highway van Audioslave. Meer nog in zanger Chris Cornell’s akoestische versie, die op zijn -volledig akoestisch- album Songbook staat. Nog zo’n liedje waarvan mijn knieën zouden gaan knikken en de storm in mijn hoofd zou gaan liggen en mijn hart zou smelten -vooral als die iemand die het zingt, hetzelfde soort stem als Chris Cornell bezit. Ik kan het niet helpen, ik val gewoon als een blok voor dat soort krakende, rauwe stemmen. Vooral in akoestische setting. Ik hou best wel van Soundgarden -maar zij vervallen in het niets naast die andere grungehelden Alice in Chains en Pearl Jam. Ik heb Audioslave’s eerste helemaal grijsgedraaid toen die uitkwam -ik zat in het vierde middelbaar en sleurde die cd overal mee naar toe, ook al stond de cd ook op mijn eerste mp3-speler (32mb). Maar Chris Cornell raakt me nog het meest akoestisch. Ik ga wel vaker overkop voor akoestisch, moest u dat nog niet weten, dan zal dat de komende weken zeker nog blijken.

Nooit een officiële single geweest natuurlijk (dus geen tof clipje), maar dit gaat ook. Goed om je gewoon te laten overspoelen door die stem.

Nu is I Am the Highway altijd al mijn favoriete Audioslave song geweest, dus het mag niet verbazen dat het ook mijn favoriete song van Songbook is. En wel hierom:

Friends and liars don’t wait for me
‘Cause I’ll get on all by myself
I put millions of miles under my heels
And still too close to you I feel

I am not your rolling wheels, I am the highway
I am not your carpet ride, I am the sky
I am not your blowing wind, I am the lightning
I am not your autumn moon, I am the night

Vraag mij eigenlijk niet waarom. Ik weet het niet. Voor die enkele zinnetjes spoel ik met plezier terug. Keer op keer.

Learning how to love me, pt. XIX

Learning how to love me, pt. XIX

Geef een reactie

