Songbird pt. I

Er zijn zo van die liedjes. Waar mijn knieën van zouden gaan knikken. Waar de storm in mijn hoofd voor zou gaan liggen. Waar mijn hart van zou smelten als iemand ze akoestisch voor me speelde.

I’ll Be Here in the Morning van Townes Van Zandt, bijvoorbeeld. Kan ik een miljoen keer beluisteren. En dan gewoon opnieuw beginnen.

There’s no stronger wind than the one that blows down a lonesome railroad line
No prettier sight than looking back on a town you left behind
But there is nothin’ that’s as real as a love that’s in my mind

Close your eyes, I’ll be here in the morning
Close your eyes, I’ll be here for a while

There’s lots of things along the road I’d surely like to see
I’d like to lean into the wind and tell myself I’m free
But your softest whisper’s louder than the highways call to me

Close your eyes, I’ll be here in the morning
Close your eyes, I’ll be here for a while

All the mountains and the rivers and the valleys can’t compare
To your blue lit dancin’ eyes, your yellow shining hair
I could never hit the open road and leave you lyin’ there

Close your eyes, I’ll be here in the morning
Close your eyes, I’ll be here for a while

Lay your head back easy, love, close your cryin’ eyes
I’ll be layin’ here beside you when the sun comes on the rise
I’ll stay as long as the cuckoo wails and the lonesome bluejay flies

Close your eyes, I’ll be here in the morning
Close your eyes, I’ll be here for a while

Dat zegt gewoon alles. Over de drang om te zwerven en de roep van de liefde en hoe zij zich tot elkaar verhouden, maar daarom niet voor eeuwig.

U kunt er donder op zeggen: er zijn nog zo van die liedjes. En ik zal ze nog wel posten ook. Maar beginnen moest ik gewoon met good old Townes – staat met stip bovenaan dat lijstje, denk ik.

Learning how to love me, pt. XVIII

Learning how to love me, pt. XVIII

PS. Ik heb besloten om de Learning How To Love Me’s maar te voorzien van een muziekje. Gezien ik daar anders toch maar over blijf doordrammen. The way to my heart is through music. Dat mag duidelijk wezen. Ik werk nog aan wat andere stukjes, die hier ook nog wel zullen verschijnen, zo nu en dan, tussendoor.

Geef een reactie

