Bongoli voor de vrienden

Ik ga nog even door met op muziek terugvallen. Deze week een wat mindere week (vechtend tegen een keelbacterie/-virus).

Om een mij onbekende reden mis ik de dagen dat ik mijn eerste cdspeler op mijn bed zette en er in foetushouding rond ging liggen. Zodat de muziek het even rustig kon overnemen. Buikgevoel, ofzo.

Dat gevoel valt niet echt meer te evenaren. Mijn huidige cdspeler is te groot. Uit de speakers van mijn laptop komt niet echt het beste geluid (buzz killer). Met simpele earphones bereik je niet echt hetzelfde effect. Dus heb ik er nu niets beter op gevonden dan mijn laptop aan te sluiten op uitwendige speakers (en die naar mezelf te richten), maar ook de headphones op mijn hoofd zijn ingeplugd. Vanzelfsprekend: volume te luid. Music on, world off. Sterero sound.

Dus:

Omdat Bon Jovi toen wel dé band was die mij in de allerdonkerste bossen en krochten in mijn hoofd terug kon vinden. Omdat These Days het album was dat me altijd wel enige troost kon bieden. Omdat Something for the Pain toch wel één van mijn favorieten was – en er ook een officiële video van bestaat, uiteraard.

Ik had hier net zo goed één van die verschrikkelijke draken van tearjerkers kunnen kiezen -Bed of Roses, I’ll Be There For You, In These Arms of Always – beggybeggy nummers, zoals wij dat thuis liefkozend noemden. En alle andere Bon Jovi songs, eigenlijk. Ik moet daar niet onnozel over doen: ze doen het nog altijd. Ik heb ze liefgehad en vervolgens weer verworpen (als geloofwaardige grunge fan is het niet cool om ook Bon Jovi goed te vinden. Oh, ironie – hint: de video hierboven), om uiteindelijk toch altijd weer bij af te eindigen. Ik heb geleerd dat het nog veel cooler is als je zomaar zonder grenzen en zorgen kan luisteren naar wat je wil. Mama, papa, zus: jullie ergernissen ten spijt, maar ik denk niet dat het ooit nog zal veranderen. Het Bongoli monster laat mij nooit nog los.

Learning how to love me, pt. XVII

Learning how to love me, pt. XVII

Geef een reactie

