Over de maan en andere dingen

Via linklovende Lilith kwam ik hier terecht, om dan uiteindelijk op deze tumblr te eindigen (logisch eigenlijk). Interessante vraag, bedacht ik. Wat zou ik doen als ik niet zo bang was?

If I weren’t so afraid, I would be unstoppable.

Dat zou het zijn. Definitely.

Voor de rest: net als de zon buiten, is die in m’n hoofd ook even achter een wolk verdwenen. Het zal wel de maan zijn, want morgen is het volle maan en ik heb dan altijd zo’n zin om er naar te gaan huilen. In wat ‘normalere’ termen kan je dat omschrijven als “ze heeft last van moodswings“. Het spijt me zeer, maar de Engelse term klinkt echt waar zoveel beter dan het Nederlandse ‘stemmingswisselingen’. Taal, dat drukt zo hard een soort van werkelijkheid uit en de Engelse komt hier naar mijn gevoel zo veel dichter bij het gevoel dat ik wil uitdrukken, zelfs al zeggen de twee woorden in essentie hetzelfde. Okay, soms is het ook gewoon een kwestie van klank. Het liefst sprak ik alle talen dooreen, zodat ik altijd de meest geschikte werkelijkheid of de mooiste klank binnen handbereik had, maar dat betoog zal ik nu niet houden. Vergeef mij mijn liefde voor all things language. Terug naar de kern van de zaak. Of dus, om het wat meer cru te laten klinken: “het zullen de hormonen wel zijn”. In elk geval. Howlin’ at the moon, want dat klinkt zo schoon.  In een vorig leven was ik beslist een weerwolf ofzo. Of gewoon een wolf, kan ook.

Learning how to love me, pt. XII

Learning how to love me, pt. XII

4 thoughts on “Over de maan en andere dingen

Geef een reactie

