Windows en auto’s, Pt. I, II & III

Ik heb weer problemen met mijn laptop, of beter gezegd: met het gedeelte waar Windows op draait (het ander gedeelte is opgeëist door Linux). Die frustraties kom ik om de zoveel tijd tegen, maar vandaag waren ze bijzonder hoog. Vandaar dat ik u deel 3 in de reeks “Windows en auto’s” kan presenteren. Spoiler: een auto met een Microsoft- besturingssysteem is NOOIT gerechtvaardigd (en daarmee zeg ik niet dat enig ander besturingssysteem à la Apple ofzo dat wel zou zijn, integendeel, ik ga ervan uit dat dat evenmin zo is). Ziehier:

Windows en auto’s, Pt. III

Naar analogie met Mijn papa, Windows en auto’s en Windows en auto’s, pt II: werken met MS Word.
In de categorie “herkenbare situaties met de/het [?] Microsnot Beast”. Subcategorie: “Ms Office, Word”.

Doet zich het volgende voor: Begrijpt Word langs geen kanten wat je bedoelt. In casu: Probeer je titels te structuren door het gebruik van headings en lijstjes. Houdt Word eraan om titels uit heading 2 op hetzelfde niveau in het lijstje te plaatsen als heading 1. Slaag je er toch in heading 2 op niveau 2 te krijgen en wil je de volgende titel (nog steeds heading 2) van niveau veranderen. Verandert de/het [?] Microsnot Beast de vorige heading 2s opnieuw naar een niveau hoger.

Zo ga je te werk: Schreeuw alle frustraties uit je lijf (want daar wordt je weer rustig van), sla desnoods op tafel (ontzie daarbij mensen/dieren/je laptop/toetsenbord/enig elektronisch apparaat/… de tafel is echt geschikter) en doe daarna gewoon weer verder. Plots begrijpt MS Word alles. Succes gegarandeerd. [Nevermind dat ik misschien plots een duidelijker commando gaf. Microsnot is ALTIJD in fout!]

Windows in de auto: Ben je aan het rijden en probeer je links af te slaan, want je mag niet rechtdoor. Zegt Windows: “Cannot turn left. Must continue straight on”. Slaag je er toch in af te slaan, herhaalt Windows opnieuw: “Cannot turn left” en draait ie je auto automatisch een kwartslag terug (en als je even pech hebt, parkeert ie je tegen een boom). Schreeuw je eens goed, en je auto rijdt plots weer schoon naar waar hij heen moet.

Conclusie (zou geen verrassing mogen zijn): Auto’s die draaien op een besturingssyteem van Microsoft, zijn ronduit gevaarlijk. BEWARE THE MICROSNOT BEAST!

Ik wil uiteraard niemand die andere grieven onthouden, maar zij komen uit de catacomben van mijn oude blog. U kon wat hoger al doorklikken, maar nu u hier toch bent: een kopie. Omdat recentere grieven meestal net dat beetje meer doorwegen, begin ik bij deel 2.

Windows en auto’s, Pt. II

In de categorie “BEWARE THE MICROSNOT BEAST”, werken met MS Office, Word om precies te zijn.
Naar analogie met Mijn papa, Windows en auto’s.

Wijst de spellingscontrole je op het volgende: “Formeel taalgebruik (geen suggesties)”. You must be kidding me. Ik gebruik MS Word toch alleen maar om mijn meest informele smsjes in op te stellen?
Windows in de auto: Hou je je aan het verkeersregelement. Zegt de veiligheidscontrole: “Cannot continue. You are driving pursuant to the law. (No suggestions)”.

Stel je de spelling in op Nederlands (België). Wijst de controle je op een foute zin: “Belgisch Nederlands (geen suggesties)”. No shit, Sherlock! Ik wilde Afrikaans leren en dus stelde ik de spelling in op het Nederlands van België.
Windows in de auto: Leer je rijden. Zegt de veiligheidscontrole: “Cannot continue. You are driving correctly. (No suggestions).”

Wijst diezelfde controle je op een fout woord: “Schrijftaal (geen suggesties)”. Je meent het. Ik gebruik mijn MS Word om tegen de mensheid te praten.
Windows in de auto (met automatische versnellingsbak): Schakel je de auto in D (Drive) en rij je de weg op. Zegt de veiligheidscontrole: “Cannot continue. Your car is driving. (No suggestions)”.

Conclusie: Auto’s & een Microsoft-besturingssysteem gaan niet goed samen. BEWARE THE MICROSNOT BEAST! It never gets old.

Er was dus ook nog een laatste (eerste) deel, nog steeds uit diezelfde catacomben.

Windows en auto’s, Pt I.

In de categorie “mijn papa, windows en auto’s”:

-Doet zich het volgende voor: Windows is aan het installeren, “An error occured. Restart your computer or send error report?” Dat laatste kan al helemaal niet, want gezien je aan het installeren bent kan je nog helemaal niks verzenden.
Mijn papa: “Je bent aan het rijden en parkeert je auto tegen een boom. “Cannot find your airbag. Do you want to continue?”

-Doet zich het volgende voor: In Word wil je een of andere setting deleten, windows geeft een warning message, “Are you sure you want to delete? This cannot be undone” Yes, I want to delete. Enter. Desbetreffend object verdwijnt en verschijnt vervolgens opnieuw op je scherm.
Mijn papa: “Je hebt je gordel om en wil je deur opendoen. “Click to release your seatbelt” Je klikt en “Cannot release seatbelt” Je deur gaat niet open, want: “Click to release your seatbelt”.

-Doet zich hetvolgende voor: “Mediamanager has encountered an unexpected error & needs to close” Opties: debug, send error report of don’t send.
Mijn papa: “You have a flat tire. Do you want to repair?”

Conclusie: Auto’s die draaien met een Microsoft-besturingssysteem, werken NIET.
BEWARE THE MICROSNOT BEAST!

Geef een reactie

